پوستر : جوانان بنی هاشم کجایید ...
 
 


اللهم عجل لولیک الفرج

پوستر : جوانان بنی هاشم کجایید ...

شهادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) یکی از دردآورترین لحظه های عاشوراست و نحوه شهادت ایشون هم همینطور ، سعی شد به تصویر کشیده بشه ولی بیش از این در توان نبود نه فنی و نه روحی و نه به نظرم درست بود ... در هر صورت قصور کار از طرف بنده رو ببخشید ... 

در مقاتل در مورد نحوه شهادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) چنین نوشته اند :

حضرت علی اکبر با شمشیر می تاخت و حمله می کرد تا آنکه مره بن منقذ راه را بر او بست و نیزه ای به او زد و حضرت را از پای در آورد راوی می گوید " احتواه الناس فقطعوه باسیافهم " سپاه اطراف او را گرفت و با شمشیرهایشان آنقدر به آن جوان زدند تا قطعه قطعه گشت چون جان به گلویش رسید فریاد زد ای پدر جان خداحافظ این جدم رسول الله است که تو را سلام می رساند و می فرماید شتاب کن و نزد ما بیا که جامی هم برای شما در دست دارد سپس فریادی زد و به شهادت رسید امام بر بالین فرزندش رسید و صورت خود را بر صورت فرزندش گذاشت حمید بن مسلم می گوید روز عاشورا از امام حسین شنیدم که می فرمود ای پسر جان خدا بکشد آن گروهی که تو را کشتند و در برابر خدا ایستادند و در شکستن حرمت پیامبر، بی باکی کردند در اینجا بود که اشک در دیدگان امام حلقه زد و فرمود ای علی اکبر بعد از تو اف بر این دنیا در کتاب روضه الصفا نقل شده است امام بر بالین حضرت با صدای بلند گریست به طوریکه تا آن زمان صدای گریه او را به این بلندی کسی نشنیده بود شیخ مفید می گوید زینب (س) در این هنگام از سرا پرده خیمه شتابان بیرون آمد و فریاد زد یا اخیاه و ابن اخیاه ای برادر وای پسر برادر!! و آمد تا خود را روی پیکر علی اکبر انداخت حسین سر خواهر را بلند کرد و او را به خیمه برگرداند و به جوانان بنی هاشم فرمود برادر خود را بردارید به خیمه ببرید. ( ادامه در www.aviny.com/occasi  )

مداحی حاج محمود رو هم گوش کنید بسیار سوزناک و زیباست در مورد درد دل امام حسین با حضرت علی اکبر (علیهم السلام) در لحظه شهادت هست ..



امام زمان(عج)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: تصویرگرافی، ،
نویسنده : سربازان سایبری امام زمان
تاریخ : شنبه 18 آبان 1392