ریشه‌های تعطیلی دولت آمریکا به روایت اندیشکده استراتفور
 
 


اللهم عجل لولیک الفرج

ریشه‌های تعطیلی دولت آمریکا به روایت اندیشکده استراتفور

به گزارش خبرگزاری فارس، جورج فریدمن سردبیر اندیشکده استراتفور به بررسی ریشه‌های تعطیلی دولت فدرال آمریکا پرداخت.

این اندیشکده آمریکایی می‌نویسد: «تعطیلی دولت آمریکا از یک مناقشه سیاسی نشأت گرفت. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد تغییراتی گسترده در نظام بهداشتی آمریکا را داد که کنگره با آن موافقت کرد.»

این اندیشکده می‌افزاید: «این تغییرات، پس از یک سری چالش‌های قانونی در دادگاه مورد تأیید قرار گرفت. طبق آنچه نظرسنجی‌ها نشان دادند ظاهراً مخالفت عمده‌ای با این قانون وجود داشت اما مخالفان این قانون در کنگره، توانایی لغو آن و باطل کردن حکم رئیس جمهور را نداشتند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «بنابراین، مخالفان شروع به الحاق ماده‌های الحاقی به قوانین بودجه دولت کردند و گفتند که این قانون تنها در صورتی تصویب می‌شود که اجرای لایحه اصلاح خدمات بهداشتی ممنوع شود یا حداقل به تأخیر بیفتد. مخالفان لایحه خدمات بهداشتی از قدرت کافی برای سد کردن قانون بودجه دولت برخوردار بودند. موافقان لایحه خدمات بهداشتی حمایت از این لایحه را متوقف نکردند و بنابراین قانون بودجه دولت به سرانجام نرسید و دولت به حالت تعطیل درآمد.»

دولت فدرال آمریکا از حدود 10 روز پیش به دنبال تصویب نشدن لایحه بودجه دولت در مجلس نمایندگان آمریکا به تعطیلی اجباری رفته است و حدود یک هفته دیگر تا رسیدن ضرب‌الاجل بحث افزایش سقف بدهی زمان باقی مانده است.

با افزایش نگرانی‌ها در خصوص پیامدهای عدم افزایش سقف بدهی دولت فدرال، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و سنا روز چهارشنبه از احتمال افزایش کوتاه مدت افزایش سقف بدهی به امید بازگرداندن باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به پای میز مذاکره خبر دادند.

اوباما هشدار داده بود در صورتیکه جمهوری‌خواهان سقف بدهی را حتی اگر برای یک مدت کوتاه افزایش ندهند و لایحه بودجه را تصویب نکنند، حاضر به مذاکره با آنها نخواهد بود.

انتهای پیام/ص



امام زمان(عج)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
نویسنده : سربازان سایبری امام زمان
تاریخ : شنبه 20 مهر 1392