کشف امروز غرب یا باور مسلمانان 1000 سال پیش!؟( فواید طلوع و غروب خورشید از نگاه امام صادق_(ع)
 
 


اللهم عجل لولیک الفرج

کشف امروز غرب یا باور مسلمانان 1000 سال پیش!؟( فواید طلوع و غروب خورشید از نگاه امام صادق_(ع)

 

ای مفضّل! در طلوع و غروب آفتاب به خاطر پدید آمدن و چرخش شب و روز اندیشه کن. اگر طلوع خورشید نبود کار جهان یکسره درهم می ‏شکست و مردم قادر به زندگی و رسیدن به امور خود نبودند. دنیا تاریکستانی به زیان آنان بود و بدون نور زندگی گوارا نبود و از آن لذت نمی‏ بردند. نیاز به طلوع خورشید پیداست و به شرح بیش از این نیازی نیست.
ولی در راز غروب خورشید اندیشه کن. اگر غروب نبود، مردم آرامش و قرار نداشتند. حال آنکه اینان بیش از هر چیز به آرامش و استراحت جسم و جان و حواس و مهلت یافتن هاضمه برای هضم غذا و رساندن غذا به تمام اعضا نیازمندند. نیز [اگر غروبی نبود] حرص آدمیزاد باعث می‏ گشت‏ که همواره کار کنند و بدن آنان از کار بیفتد. بسیاری از مردم اگر شب فرا نرسد و تاریکی بر اینان حاکم نگردد به خاطر حرص و آز و جمع و ذخیره مال هیچ آرام و قرار نداشتند.
همچنین *زمین از تابش همیشگی آفتاب تفتیده می‏ شد و تمام جانداران اعم از گیاه و حیوان از حرارت زیاد نابود می‏ شدند.* پس خداوند حکیم چنان تدبیر اندیشیده که زمانی برآید و وقتی دیگر پنهان شود تا مانند چراغی باشد که اهل خانه برای کاری بر می ‏افروزند و برای آرامش خاموش می‏ گردانند. * [با این طلوع و غروب‏] نور و ظلمت که ضدّ یک دیگرند چنان در اطاعت‏ اند که صلاح و قوام جهان را با هم تأمین می‏ کنند.*



امام زمان(عج)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: مقالات، ،
نویسنده : سربازان سایبری امام زمان
تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392